26 januari 2011

Elise bjöd på ett leende...


Härom dagen när mormor var på besök gav Elise ifrån sig en hel del leenden.. och vi hann få en bild på det med.. Min lilla snutt då :) Bara älskar bilden.. Den gör mig så glad!

Dagarna går som på räls, men visst har man lite motgångar.. då jag själv varit sjuk dålig på att äta och ta hand om mig själv har humöret och framförallt ORKEN inte varit på topp vissa nätter.. men nu så har jag börjat ta hand om mig och känner mig lugn igen... idag fick Elise ingen luft när hon låg och sov i vagnen, hörde henne helt plötsligt bara börja tippa efter luften, sprang som en tok och lyfte upp henne och då kunde hon andas,den där dykreflexen slog till igen.. TUR att jag höll mig lugn medans allt hände och efter kom alla tårar, och alla TÄNK OM... men efter ett samtal med mamma så vart man lugn igen och min stjärna sover som bara hon kan... Hon mår ju inte dåligt iaf.. :)

Vi var på BVC idag och hon väger nu 4100 g och är 56,5 cm lång... Växer gör hon iaf hiihii :) Man är så himla överbeskyddande känner jag, samtidigt förvirrad även fast man vet att det är mitt hjärta jag ska följa och inte andra vad dom säger... Jag vet ju helt sant vad som är bäst för henne och vet jag inte det ÄN så lär jag mig det snart! helt klart!

Ska även börja på en mamma grupp för ensamstående.. kan säga att det känns sjukt bra verkligen och få träffa folk i min situation och prata ur sig, få nya vänner förhoppningsvis också! Jag bara längtar.. In med det nya och ut med det gamla, något som behövs för det är inte många av mina gamla vänner som är mycket att hänga i julgranen direkt!

Nu är min Elise snart 1 månad gammal och vissa som jag trodde stod mig närmast har inte ens hört av sig om att dom vill träffa henne, antar att vissa väntar på att jag ska höra av mig ,men jag har hört av mig tidigare, nu är det upp till er att visa att ni faktiskt vill träffa oss!!!

Nej nu ska jag fortsätta titta på min skatt! Puss på er

1 kommentar:

erica sa...

huuuu vad läskigt, jag känner ditt adrenalin bulta ända hit! kan inte tänka mej en värre "tänk om"- skräckupplevelse. om jag får ge ett råd som du inte har bett om eller kanske redan tänkt på så är det att typ vika en handduk eller filt som huvudkudde i vagnen. jag vet att vårat bvc var helt anti mot allt vad kuddar hette, av många anledningar, men jag tänkte hela tiden att då kommer juh lillan upp lite iaf så minskar risken för kräkkvävning eftersom att den lättare kan rinna ner eller ut. hon har juh kudde i sängen så varför inte i vagnen liksom. (jag tror att jag skrev det här bara för att jag själv blev alldeles hypernervös nu av sympati...shit, det blir mardrömmar inatt =P ) PUSS på er älsklingar från oss