28 januari 2011

Stammis på Barnakuten..


Jaa igår åkte vi upp igen då min kära dotter började kräkas nå brunt skit, så ringde upp och dom ville att vi skulle ta in henne så dom fick kika på henne, ÄNTLIGEN fick jag en bra läkare som lyssnade på mig... Har ju sagt hela tiden till både läkare och BVC att hon kräks väldigt mycket, lite för mycket liksom men ingen har typ lyssnat! Men väl där uppe kände han på henne och så berätta han att han tror att hon har en försvagade matstrupe, alltså den hänger inte riktigt med när hon äter därför kommer allt upp istället, vilket resulterade i att hon spytt så mycket så hon blöder i halsen om man säger så... inte lika farligt som det låter.. Men iaf nu fick vi medicin som vi ska ta varje morgon hela helgen och komma tillbaka på måndag för återbesök, då hon hade minskat med 80g på EN dag... och han var väldigt bekymrad över att ingen har ens sagt nått om hennes vikt då han tyckte hon ökade väldigt lite för att vara en nyfödd bebis.. Skönt med någon som visar intresse.. att man ska behöva stå på sig sååå himla mycket! Irreterad blir man ju! men nu får vi se om medicinen hjälper tycker hon spytt lite mindre idag iaf.. så hoppas det hjälper nu!
Idag var vi även till familjerätten och fick skriva på lite papper och berätta om hur situationen ser ut, så nu inväntar man bara ett samtal för en ny träff och då hon ringer har även Elises pappa varit där, så nu får man se om han vill ha faderskapstest eller om han bara skriver på.. sen får man se. Ett steg i taget skulle vi ta! Det ENDA som gjorde mig nervös var när hon prata om att senare så tyckte hon att jag och Elises pappa borde ha samtal ihop liksom "terapi" för att komma överrens... leka vuxna som jag sa till henne haha! Frågan är bara vad han vill göra nu! kommer han vilja ha delad vårdnad eller vaddå liksom? Och vill han det kommer jag ALDRIG att neka honom det MEN han ska fasiken bevisa för mig först att han är VÄRD att ha det också, det ska inte vara då det passar han.! helt klart! Jaja det där får man tänka på sen. Ett steg i taget!
Idag är vi barnvakt åt mina änglar Robin och Lukas! och nu ska vi köra igång en film...! Puss

Inga kommentarer: