8 oktober 2008

Varför sa jag upp mig på ÖoB Överskottsbolaget i Västerås?


Jag har jobbat där i 1,5 år och så kommer det in en tjej som hinner jobba där i 4 månader och helt plötsligt sätter vår chef Håkan Böös upp en lapp på anslagstavlan om att den här tjejen har fått fast anställning på 32h/veckan. En anställning som innehöll att man fick mer ansvar för lite fler avdelningar. Detta kom från ingenstans. Så min arbetskamrat ringde upp Håkan och fråga varför detta hände. Det hon fick till svar var att skulle ni klara av det ens? Jag har frågat och legat på Håkan om att få prova på nya saker och lära mig mer. Men han har vägrat och ge mig mer ansvar. När detta kom upp att hon helt plötsligt hade fått fast anställning, tjejen som har gjort samma saker som jag fast bara varit där i 4 månader. Hur var detta möjlig.? Sen kom det fram att chefen kalla oss för inkompetenta. Den här tjejen hade ju absolut mer kompetens än oss. Men hur ska vi kunna visa vad vi går för när man inte får göra nått? Inte får något ansvar fast man ber om det gång på gång. När det hände och chefen sa alla dem sakerna kände jag att i detta företag kommer jag aldrig få utvecklas. Jag kommer bara få gå runt och må dåligt.
En annan del som har med att jag sa upp var att jag hade en arbetskamrat som var omöjlig att jobba med. Alla mådde dåligt när hon var på jobbet. Och många har tagit upp detta med chefen och inget har hänt. Hon har knappt fått en varning. Man kollade varje dag när man skulle jobba om hon jobbade. Jobbade hon kände man en stor klump i magen. Men man höll ut ändå för att man tänkte att man skulle få utvecklas i företaget och komma framåt.
Sen hade man ett problem med vår ställföreträdare som gav oss alla tider. Hon kunde sätta upp en tid helt plötsligt utan att fråga samma dag. Sen kunde ens arbetskamrater ringa och säga att man skulle jobba om ca en halvtimme utan att man visste om det. Hon har även bytt tider på folk så att dem kommit dit och trodde att dem skulle börja 10 men började helt plötsligt 11.30. Vi tog även upp detta med vår chef men han vägra tro på att hon kunde göra så.
Vad vi än gjorde eller sa trodde han aldrig på oss. Vi extra anställda blev även kallade för ”blåbären”. Allt som gick fel på jobbet var självklart enligt alla fastanställda alltid vårat fel. Vårat ”blåbärens” fel.
Jag sa upp mig på ÖoB Överskottsbolaget i Västerås för att jag blev orättvis behandlad. Ingen orkar ta skit hur länge som helst. När hon fick fast anställning och chefen kallas oss för inkompetenta fick jag nog och sa upp mig.
Var bara tvungen att skriva ut detta med så nu vet ni ;) 2 st inlägg vart det idag :D

Inga kommentarer: