25 april 2011


Där inne i min mage låg hon.. Mitt under, mitt liv, mitt allt!


Och titta, världens finaste tjej kom ut =) Helt klart vart jag ju super glad att det var en tjej för att det var ju det jag trodde innerst inne att det skulle vara, den där magkänslan som man har! Och nu börjar jag fundera på om min älskling kanske börjar få någon tand, hon börjar bli ganska hård i tandköttet och biter i ALLT hon kan få tag i.. men jaa vi får se =) När fick era barn sin första tand? allt det här som ska hända för första gången är ju så himla kul =) Tror ju även att Elise är på god väg att vända sig från mage till rygg snart.. det är lite mer lutning åt sidan nu när man lägger henne på mage =) Det är så himla spännande allt detta med barns utveckling =) Men samtidigt kan det ibland kännas som det blir en tävling mellan föräldrar, man berättar liksom att jaa mitt barn gjorde detta nu, då kommer någon annan direkt och bara mitt barn var mycket tidigare än ditt, men som vi många av mina vänner kommit fram till är att barn är OLIKA, och alla utvecklas olika, för tänk vad tråkigt om vi alla var lika.. uscha säger jag bara!! hehe!


Sen har jag fasiken lite ångest över att vi inte varit ute idag, men med en kräkandes liten prinsessa har det inte känts helt rätt att gå ut.. men vi tar oss kanske en kvällspromenad sen.. så vi får komma ut lite!! Och jag ställde mig på vågen hos syrran i söndags och stod då på 1 kg MINDRE än vad jag vägde precis innan jag blev gravid.. woohoo haha =) Inte mycket men det känns ju bra och se att det går neråt och inte uppåt!! ;)


1 kommentar:

strumpelina sa...

att barnet är tidigare har med mognat att göra inge med intelligens eller vad folk nu tror