28 april 2011

Tänka på sig själv!

Finns en del som säger åt folk som är gravida att ta hand om dig själv nu för snart är det försent, men jag tycker ändå att när barnet väl kommit måste man hitta sin egen tid också, DET gynnar både dig själv och barnet helt klart och extra viktigt känns det som det är om man är själv, för det är helt klart tufft att vara ensamstående! Men man klarar det helt klart för det är ju värt det ;) Men det är viktigt att ta tid för sig själv, när bebisen somnat gör det du själv vill, låt kanske lägenheten vila lite, även fast den ser hemsk ut... för faktiskt så kan man städa och ha sig när bebisen är vaken ;) Som jag brukar göra, drar igång radion sätter Elise i babysittern på bordet, börjar diska samtidigt som jag dansar och busar med prinsessan =) Alla har sina knep! Allt jag igentligen ville var att man faktiskt HAR tid för sig själv även fast man får barn och sen upptäcker man även att bästa tiden är när man är med sitt barn! hahaha =) Jag tycker det är skönt visst att komma ut, träffa folk och så men samtidigt OJ vad jag längtar efter min flicka.. Kvällarna med henne är ju så guldvärda! Hon är ju mitt liv!

och en liten kul grej man börjar märka av... Hur jävla snabbt man ÄTER nu förtiden.. haha undrar ibland om jag ens hinner känna någon smak på maten haha! bara tjop säger det sen är maten i magen.. haha Kan ju helt klart ha med att göra att varje gång man ska äta så ska Elise vakna och vara hungrig, dock var det mer så när jag ammade än nu när hon får ersättning.. Snart ska vi även börja med barnmat till henne, kan ni tänka er.. 4 månader är hon snart! Jag har haft min älskling i snart 4 månader.. Tiden går så fort tyckte nyss det var jag skrev ut att hon var 3 månader hehe =) Nej nu ska jag gå och lägga mig för imorgon ska vi upp och hjälpa bror att packa upp i sin nya lägenhet =) woohoo =) =) =) Vi var där nu ikväll och hjälpte till lite granna men mer kommer imorgon =)

Nej Godnatt på er raringar.. SEE YA!!!

Inga kommentarer: