10 mars 2011

Rätta mig gärna om jag har fel!!!

Sååå var det dags andra vända med den där jävla BVC sköterskan jag har! Idag var vi där för att väga och mäta! och så börja hon prata om prickarna som Elise har, som vi fått bekräftat 3 ggr att det är hormonprickar på barnkliniken/akuten!! Hon såg att jag hade sår på händerna men det är för att jag har kliat mig, eksem kallas det för, på nått sätt tycker hon då att dessa prickar ser likadan ut, kan jag berätta för er att det gör dom verkligen inte, hade dom gjort det hade väl jag varit lika bekymrad.! Men som vanligt ler jag och säger åt henne att det är hormonprickar, vilket verkar gå in i ena örat och ut ur andra på henne! Så vi går därifrån och jag sur och förbannad för hon verkar ju inte lyssna som vanligt, bara nu var det för att Elise följer inte kurvan som hon ska, enligt mig kan det ha med att göra att min tjej är VÄÄÄÄÄÄLDIGT lång för att vara 2 månader bara! Har läst andra som har sina barn som är 5 månader som är lika långa som Elise är nu! 60,5 cm är hon nu och väger 4690g! Hon är inte undernärd nånstans, mår HUR bra somhelst, inte hängig inge feber utan är en glad söt underbar flicka! Iaf vi bestämmer en ny tid på måndag då vi ska väga henne igen för att jag har telefontid med läkaren på tisdagen, så jag hade nått att berätta för dom! Frågade även henne nu om vad hon tyckte att jag skulle göra med medicinen om jag skulle prova den varannan dag eller vad tyckte hon!?!? Hennes svar var ju då JAG VET INTE.. va?? vaddå vet inte? hur kan du inte ha en åsikt eller råd om det? Är du efterbliven? Min familj som inte är nå sköterska eller så kan ge mig bättre tips och råd!? Så iväg och sur därifrån, ringde och prata ur mig med mamma och systrarna, sen ringer hon igen, och dååååååå bryter helvetet lös för mig, då har hon UTAN min tillåtelse ringt och tagit bort min telefontid, bokat in en nytid för mig så vi kan åka upp dit så dom får titta på prickarna IGEN! Seriöst vi har varit där 3 ggr 3 JÄVLA ggr och fått samma svar att det är hormonprickar, vad fan fattar hon inte när jag säger DOM SA ATT DET ÄR HORMONPRICKAR!!!!! Hon är även så fräck och uttrycker sig i telefonen att Hon är ju mer bekymrad än vad JAG är, då svarar jag henne JA men det är ju för att jag SER att prickarna börjar bli bättre! Frågar mig även i telefonen om det är okej med mig att hon gjort detta, vad fan du har ju redan bytt tid varför frågar du ens om det är OK, det är något du skulle kolla med mig innan, får man ens avboka och boka ny tid åt någon utan ens tillåtelse!?!? Nu har jag gråtit typ hela dagen lång, sur ledsen förbannad!! Imorgon ringer jag och byter BVC!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

erica sa...

gört! det där var fan sjukt! nej, man får inte avboka anras läkartider utan tillåtelse, och vilket dumarsle kan väl räkna ut på fingrarna själv att man aldrig ska säga åt en förälder att man själv är mer bekymrad än vad de är. för det stämmer aldrig. nej du hjärtat, du är den bästa mamman för elise och du gör ingenting fel, det hade hon själv talat om för dej och alla andra inom höravstånd. gråt inga tårar mer för den där idioten, anmäl henne istället nånstans så hon får chansen att byta jobb.

amaizon sa...

men driver du emd mig eller!? vafan är det för cepekärring?!
*gah!*