9 mars 2011

sover i sin säng

just nu gör lilla prinsessan det, gick otroligt bra att lägga ner henne där =) Ska försöka med det hela dagen om jag själv inte bara vill ha en mysstund med henne någon gång haha =)

jag har alltid tyckt och tänkt att vad fan bara för att man inte har barn betyder det inte att man inte förstår, men när jag nu har mitt eget barn kan jag faktiskt förstå folk som säger så, för vissa förstår inte, vissa tror att när man skaffat barn så kan man leva precis som innan när det kommer till det sociala att träffa folk eller prata i telefonen!! Men det går inte, och det blir inte bättre av att folk tjatar till sig liksom.. Jag känner lite såhär att just nu när vi börjar komma igång med vårat liv nu tar jag en dag i sänder, då vi haft våra vändor med, magmunnen, prickar och vette fasiken allt.. men nu är ju allt bra alltså är det NU som vi börjar leva det normala bebis livet, NU kommer vi komma in i rutiner, vi har varit lite efter men nu så, därav hoppas man att folk förstår när man kanske inte kan träffa dom, och man får faktiskt lite bevisat för sig att dom som har barn FÖRSTÅR om man avbokar en dag eller säger att bättre jag hör av mig en dag då jag kan, just nu känner jag att det är bättre om jag gör så för att kommer det till den dagen jag bokat upp mig med någon och Elise är sur eller jag helt enkelt inte pallar att träffa någon så kanske den blir sur! Bara låta oss komma in i våra rutiner, jag vill träffa ALLA mina vänner och bekanta helt klart! Men jag orkar själv inte ha det på samvetet att folk ska bli sura, typ få kommentarer som att du verkar vara den som är mest upptagen, Ja jag har min dotter och det är hon och jag, jag kanske inte riktigt än känner mig bekväm med att träffa BEKANTA eller vänner som jag inte träffa så ofta, men vissa dagar har jag lust med det, vissa dagar vill jag bara träffa alla, men då kanske också Elise är sur eller helt enkelt inte har en bra dag! Jaa det är svårt att förklara hur man känner men allt är liksom upp och ner, jag är super lycklig med mitt liv! Men försök inte ge mig dåligt samvete för att jag sätter min dotter och mig sjäv först!

äsch nu har jag fått ur mig lite iaf, ibland måste man få ventilera sig lite granna haha =)

1 kommentar:

Elin sa...

Bra skrivet !! :)
PUSS på dig!