11 december 2010

Förvärkar!?!?!?!

Inatt kunde jag verkligen inte somna, började känna av lite ont redan när jag kolla på film i soffan, när jag sedan la mig ner i sängen för att sova, funka det inte... och varje gång jag gick för att kissa vilket vart tusen ggr nu, delvis för att man blev nervös så kände det som att något skulle spricka där nere typ haha ONT gjorde det men dock så var det där nog bara en Liiiiiten smärta jämnfört med hur det kommer att kännas när det verkligen är dags... såå efter ett tag av lite pina bestämde jag mig för att ta en alvedon som man jämnt får rekomenderat och jajamensan då fick jag sova.. Sjukt skönt om ni frågar mig.... idag är det bara lite tryck neråt så det var väl bara förvärkar inatt som vill spöka med mig, sen att man inte kunde somna var nog nerverna.. haha är så kul att när jag tänker att shit nu kanske det är dags då börjar jag ALLTID tänka på det praktiska, typ har jag verkligen packa ner allt i BB väskan, shit det ser ut som skit här hemma, jag måste nog be någon diska och städa medans jag ligger där uppe haha..

Så idag när jag vaknade vart det diskning och städning på hög nivå så nu kan jag andas ut om det skulle vara dags snart.. jag kan åka upp med gott samvete hahaha förstår inte riktigt hur man ens kan tänka på såna saker när ens barn kanske är på väg ut.. :)

sådär ja, nu har jag fått skriva av mig lite iaf.. sköööönt =)

1 kommentar:

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

Hej. Såg inlägget på fb -hoppas allt är bra :)
Jag hade förvärkar från typ vecka 30 första gången men andra gången jag var gravid hade jag mest sammandragningar för att sen bara pang bom få värkar.
Riktigt olika det där. Men förvärkar är ju iaf kroppens sätt att förbereda sig inför en förlossning -så nu är det ju "nära"

Stort lycka till. Kram