16 november 2010

Ett nytt svar:

"saken e den att du har inte fött NÅGOT barn ännu och tro mig dy vet inte ens hälften vad du ens skulle KUNNA fråga om. jag förstår bara inte hur man kan irritera sig på att nån bryr sig. folk talar ju bara om vad du kan PROVA och vad som funkade för DEM. att du kommer säga ifrån varja gång du stör dig? hahhhaha oj oj oj oj du kommer få gå runt o vara ilsk hela dagarna då... du kommer få möta visdomsord vart fan du än vänder dig. tex bvc, barnläkare, släkt och vänner, rättssystemet, dagis, skola... så omdu vill ödsla energi på att säga "ifrån" varje gång så varsågod...=P du vet bara inte vad du har att vänta dig, och det e dumt att vara naiv och orealistisk i väntans tider... har man fött ETT barn så vet man detta..."

SVAR: Är du helt jävla slut i huvudet? Precis som jag skrev NÄR jag undrar något kommer jag fråga DOM jag behöver fråga... SÅ vart fan har jag ens skrivit att jag VET ALLT jag kommer behöva fråga om, hade jag vetat det hade jag väl inte behövt fråga ett skit, fan lite vett i skallen borde du ha om du ska kommentera hela tiden, Nej jag vet inte allt, men får man för mycket "råd" så till slut har man all rätt i världen och säga ifrån och säga NEJ jag vill inte höra... och säga till varje gång förstår jag inte vart du fått ifrån, som jag skrev säger jag till nu KANSKE folk fattar men man vet aldrig.. Läs på innan du yttrar dig och ska du vara anonym varför ens yttra sig??? Jag har inte påstått någonstans att jag VET ALLT, att jag vet bäst... absolut inte! och skriver även TACK för alla råd MEN...... Så läs på en gång till innan du svarar och uttrycker dig! eller förlåt jag kanske ska vara TACKSAM för detta svar du givit mig dessa råd du gett mig nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag känner inte dig så varför skriva mitt namn. du har ju en offentlig blogg så då får du ju ta att folk också kommenterar. och som jag uppfattar dig så verkar du vara otacksam till att folk vill hjälpa... och nej mina ord är inga visdomsord eller råd. jag störde mig på det du skrev för jag tyckte det lät som om du minsann visste allt och hur du skulle gå tillväga och vilka du skulle be om hjälp och med vad .. och att snäsa åt nån som vill hjälpa är ett tecken på att man egentligen inte vet ett skit och är otacksam.. eller rent av omogen. råd man inte ber om? asså allvarligt? är du slut i huvudet? vänta bara tills ungen kommit.. det blir värre menar jag bara. och att du tror dig veta nu hur allt blir då.. tyder på att du kommer få dig en smärre chock .. och som du skriver så förtjänar du nog inget annat. du är bara en uppkäftig omogen flicka, skriver man att man har förvärkar på sin FB, så är man nog inners inne ute efter nån form av feedback. hoppas ingen hjälper dig för ger dom råd till dig i fel stund då får de ju glåpord tillbaka.

Fredrik sa...

Att siita bakom en anonym kommenterare, beror säkert på fler saker, men att kasta ur sig som du gör, skulle du allvarligt kunna gå fram till en vilt främmande person o kasta ur dig följande??? Nej det tror jag inte du skulle våga.

Men gömma dig bakom anonymiteten gör du, fast hur kan du då veta vad AK skriver på sin FB sida, tror inte du är så anonym som du vill påskina, vem vet det kanske rent utav beror på den såkallade svenska avundsjukan, välkommen till den klubben, undrar så klart hur det känns att vara med där....

Ak stå på dig, livet är fritt, du gör dina egna val....skillnaden är att du retar upp vissa, men du vet, vem fan bryr sig!!

Kram, ja du vet Fredrik ;)

Anonym sa...

Bra skrivet Fredrik... från AKs syster Malin

amaizon sa...

*skakar på huvudet*
Är detta seriöst?
Händer detta verkligen?
Ska jag skratta eller gråta?

Jag skulle bra gärna vilja veta vem fan "Anonym" är, som tror sig veta allt?
- Uppenbarligen är det en tjej,
- relativt ung,
- som fått barn,
- som är vän med någon eller till och med Bloggaren själv på FaceBook,
- som är avundsjuk och
- som i min mening är jävligt bitter...

Det finns faktiskt ett ord för sådana som denne "Anonym", "Bitterfitta".
Jag tycker det passar jävligt bra!

Får man fråga: Vad är ditt problem?
*asg*
Låt bloggaren göra och skriva vad fan hon vill, det sista hon behöver är att någon som "du", som inte ens kan stå för vem du är och vad du tycker, kommer här och tror sig veta bäst? Vem är du? Och vad jobbar du som, kan man ju fråga sig? Du lär ju inte vara akademiker med tanke på särskrivningen, de små versalerna och seriöst, vem fan skriver "asså"? ALLTSÅ heter det, men det kanske du inte visste? Nej, just ja! Du var ju lågutbildad...My bet!
- Eller du kanske till och med tror att du är den Allsmäktige Allvetaren?? *s*
Men då ska jag upplysa dig: Nej. Långt ifrån! Du är inte ens i närheten...

Precis som Fredrik sa: "tror inte du är så anonym som du vill påskina"

Lägg ner ditt tugg och skaffa dig ett liv... Eller är det för mycket begärt?