16 november 2010

Om du INTE känner mig...

"jag känner inte dig så varför skriva mitt namn. du har ju en offentlig blogg så då får du ju ta att folk också kommenterar. och som jag uppfattar dig så verkar du vara otacksam till att folk vill hjälpa... och nej mina ord är inga visdomsord eller råd. jag störde mig på det du skrev för jag tyckte det lät som om du minsann visste allt och hur du skulle gå tillväga och vilka du skulle be om hjälp och med vad .. och att snäsa åt nån som vill hjälpa är ett tecken på att man egentligen inte vet ett skit och är otacksam.. eller rent av omogen. råd man inte ber om? asså allvarligt? är du slut i huvudet? vänta bara tills ungen kommit.. det blir värre menar jag bara. och att du tror dig veta nu hur allt blir då.. tyder på att du kommer få dig en smärre chock .. och som du skriver så förtjänar du nog inget annat. du är bara en uppkäftig omogen flicka, skriver man att man har förvärkar på sin FB, så är man nog inners inne ute efter nån form av feedback. hoppas ingen hjälper dig för ger dom råd till dig i fel stund då får de ju glåpord tillbaka"

SVAR: Om du inte känner mig hur fan kan du då sitta och kasta skit på mig precis som du tror att du känner mig? precis som min vän Fredrik skrev, skulle du gå fram till en okänd människa och säga något sådant! Du läser ju INTE vad jag skriver, jag säger att jag är för fan tacksam men när man får råd om nått helt annat man ens bett om eller skrivit om JA då blir det fan irreterande.! Själv tycker jag dock synd om DITT barn om har en mamma som sitter och smutskastar andra PLUS inte fan kan stå för sig och berätta vem man är.! Du skrev en kommentar, jag svarade på den och du börjar härja ännu mer. Alla är vi olika, DU lär ju lära dig en sån sak. Men att kasta skit på andra och läsa det du tydligen själv vill läsa är ju bara tragiskt!

"du är bara en uppkäftig omogen flicka," = Fördommar! Är man uppkäftig och omogen bara för att man står upp för sig och diskuterar om saker man tycker är fel. Vuxna människor gör sådant, man diskuterar och pratar! OCH en annan sak, när jag pratar med mina vänner och bekanta SOM har BARN och pratar om att det ä drygt när folk kommer med råd som man inte ber om VAD FAN TROR DU DOM SVARAR MIG??? Jo att dom också tyckte/tycker det... Så bara för att jag säger till högt och inte bara TAR det och går vidare så är jag ingen dålig människa för det.!

1 kommentar:

Diana sa...

Till den anonyma:
Om du har problem med de AK skriver ut på sin blogg så varför läser du ens hennes blogg? Varför lägger du ner energi på en människa du inte ens känner? Har/hade du de kanske tufft med att inte få nå råd när du var gravid och nu efter du fått? Har du inte folk som ställer upp för dig som AK ENDAST har kring henne? Du verkar inte riktigt läsa igenom de AK skriver eftersom hon ALLTID skrivit att hon är tacksam MEN att de blir lite drygt med alla "råd" när hon inte ber om dom. Jag är själv inte gravid men skulle bli minst lika irriterad som AK just är/blir för man vill ju klara allt så gott man kan själv men stöter man på hinder så SJÄLVKLART FRÅGAR man om råd men låt henne då för fan FRÅGA först innan man ska skriva att hon ska ta en alvedon för att hon tror sig ha förvärkar eller att hon är förstoppad? "Tror mig ha sånna såkallade förvärkar.. Gör lite ont i magen..." är de hon skrivit på FB och får en kommentar om att hon kanske är förstoppad??? Vart skrev hon att hon inte kunde bajsa?? Så nej du, alla råd som kommer flygande utan att man vill ha dom är inte okej och DÅ SKA MAN SÄGA IFRÅN!!!
Låt AK ta sin graviditet som hon vill för de funkar utmärkt så kan du återgå till ditt och sluta kommentera eftersom de ändå inte kommer ut nå vettigt i ditt skrivande.. :)