13 november 2010

Svar till Anonym

"tyvärr så tillhör även det att få barn , man får tips och råd från alla håll.. du som inte har någon pappa med i bilden kan iaf skatta dig lycklig att inte svärföräldrarna lägger sig i.. tyvärr så får man ta in det som man tycker låter bra och lämna resten. oftast kommer ju råd och tips från människor som bryr sig och det skall man vara tacksam för. spec som ensamstående så behöver man alla man kan få i sin närhet som bryr sig om dig och ditt barn.
det gäller även barnvakt, för man råkar ju inte bli pensionär bara för att man får barn. jag kan lova att om du stör dig nu om att folk ger dig ofrivilliga råd så kommer du störa dig ännu mer när väl barnet e fött, för man kan ta det som att de tror att man inte klarar av sitt eget barn. bara att acceptera, och gå vidare..."

Svar: Som jag skrev ibland behöver man få ur sig lite, och jag är tacksam för svaren jag får NÄR jag behöver och frågar om dom absolut! Jag har människor som bryr sig i min närhet, jag har barnvakt i min närhet. JAG har alla människor som jag behöver i min närhet, och nej man ska inte behöva ta allt med en nypa salt utan tycker man något är irreterande ska man få säga till om det också. Våga stå på sig själv! Jag är ledsen men jag är inte den typen av person som bara låter folk få betee sig hur somhelst i min närhet.. att folk ska berätta för mig vad jag ska göra och inte göra när jag inte frågar eller ber om det. Man lär sig av sina misstag helt klart! Så funkar jag och jag har ju klarat mig sjukt bra i livet! Och om jag säger till redan NU kommer folk redan veta att tips och råd vill jag inte ha förrän jag frågar eller ber om det..! Vissa lär ju fatta iaf!

3 kommentarer:

Anonym sa...

saken e den att du har inte fött NÅGOT barn ännu och tro mig dy vet inte ens hälften vad du ens skulle KUNNA fråga om. jag förstår bara inte hur man kan irritera sig på att nån bryr sig. folk talar ju bara om vad du kan PROVA och vad som funkade för DEM. att du kommer säga ifrån varja gång du stör dig? hahhhaha oj oj oj oj du kommer få gå runt o vara ilsk hela dagarna då... du kommer få möta visdomsord vart fan du än vänder dig. tex bvc, barnläkare, släkt och vänner, rättssystemet, dagis, skola... så omdu vill ödsla energi på att säga "ifrån" varje gång så varsågod...=P du vet bara inte vad du har att vänta dig, och det e dumt att vara naiv och orealistisk i väntans tider... har man fött ETT barn så vet man detta...

Anonym sa...

ville bara tillägga att man såklart inte ska acceptera allt när det kommer till ens barn.. men jag gissar att du kommer uppskatta tips och råd framför uppmaningar så som " du ska" och "du måste", eller "nej ,så där kan du inte göra"...fast hur skulle du kunna veta detta.. du har ju inga barn ännu..

Anonym sa...

Tll den som e anonym och inte vågar stå för vem denna e så kan jag bara tala om för dej att visst Ak har inte fött något barn än men hon har 6 syskon 3 syskonbarn som hon hjälpt till med mer än väl från att de var nyfödda tills nu så jag tror nej jag vet att hon fixar detta utan att du som fått ETT barn verkar veta allt. Jag har 3 barn och har frågor jag med det har alla man vet inte allt och säger man inte ifrån från början så kommer folk med sina tips och råd huller om buller. Det jag vill veta de frågar jag om behöver inget annat och ingen annan säger något heller då de respekterar mig och mina funderingar och jag vet att så funkar även min älskade syster.. så du ANONYM kan ju börja med att står för vem du e innan du börjar lägga dej i andras liv. Och till min älskade syster stå på dej jag finns här för dej i vått och torr när du behöver mej bara säga till och FRÅGA när du vill veta något...;) älskar dej...Din storasyster Malin