13 november 2010

Ibland måste man få ur sig lite granna...

skrev för ett tag sen på facebook uttrycket, "är du mogen nog att ha sex är du mogen att ta hand om ett barn", att vissa ens höll med om det är ju rent ut sagt SKIT SNACK... Att ha sex är fan inte samma sak som att ta hand om en bebis, ett liv, ett under... Blir bara så förbannad, känslan blir väl starkare nu när man själv är gravid och vet att jag är mogen för det och skulle inte skaffa mig barn om jag inte var det.. om det inte kändes rätt helt klart! kikade nyss på Mtvs 16 year and pregnant och då var det en tjej där som födde sin unge men OJ insåg att shit man måste ju ta hand om den också men sket i sitt eget barn och lät hennes mamma ta hand om det... Hon uttryckte sig så fint, jag har redan förlorat min pojkvän tänker inte förlora mina vänner heller WHAT WHAT... Hur får en sån människa ens sätta ett liv till världen, jävla egoist.. har du tagit beslutet att föda barnet ska du fan ta hand om det också, visst är du emot abort men vet att du inte kommer klara av det nej då finns det något som heter adoptera bort det.. Förstå hennes barn när han växer upp och kan se detta på tv/film att hans egna mamma valde hennes polare och festande före han... Alltså jag förstår inte.. Hur kan man göra en sån sak?

nästa grej jag måste få ur mig lite om är ju det här med alla underbara råd och tips man får från massa människor nu när man är gravid, råd som man inte ens ber om eller så... Alltså visst jag tackar för det men i längden blir det sjukt drygt när folk yttrar sig om saker jag inte ens skrivit eller bett om.. Vill jag veta något frågar jag om det... Skrev ut på facebook att "jag skulle ta mig ett glas samarin mot min halsbränna", ANTAGLIGEN för att det funkar för mig!?!? svårt att förstå, och då när man kikar sen hade man fått olika förslag på vad man SKULLE ta.. vart nånstans har jag ens frågat om det.. Blir bara så trött med alla som tror att dom vet exakt ALLT, en liten nyhet, alla människor funkar olika även som gravid så funkar man olika, allt funkar inte för alla... Lär er det.! Bara för att man fött ETT barn vet man inte ALLT!!! Skrev att jag hade förvärkar, vilket jag kan ha fr.o.m nu tills barnet kommer om c.a 1 månad eller när bebis bestämmer sig... då skulle jag alvedon och slänga mig i ett bad/dusch.. Jag skrev FÖRVÄRKAR inte VÄRKAR....

och som jag skrev, jag vet inte allt och om det jag inte vet och VILL veta det FRÅGAR jag om...!!!

Puuhh nu har jag nog fått ur mig det mesta som irreterar mig... Sen får folk ta detta hur dom vill men så tycker och tänker jag iaf!! Jag har vänner som är gravida nu och frågar mig om saker då dom har längre kvar än mig, men jag svarar ärligt och säger att jag kan inte svara på allt för allt har inte hänt mig, och svarar jag på något säger jag oftast det funka för mig iaf men kanske inte funkar för dig, MEN det är också om dom frågar INTE jag som bara säger för att...

Annars då, så mår jag och bebis toppen bra.. rörelser känner jag varje dag inte så konstigt med tanke på hur trångt det är för lillen där inne nu hiihii =) 36 dagar kvar till BF helt otroligt att jag verkligen kommer ha en liten ängel hos mig snart som jag bara kan pussa på och mysa med... Jag och bebis mot världen helt klart.. Sååå himla läckert :)

Nej nu ska jag vila lite till innan det är dags för att fixa sig inför kvällen då det är fest hos mitt ex kusin :) Saknar dom underbara tjejerna.. Så Sandra och Malin.. ska bli toppen att ses ikväll!

PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

tyvärr så tillhör även det att få barn , man får tips och råd från alla håll.. du som inte har någon pappa med i bilden kan iaf skatta dig lycklig att inte svärföräldrarna lägger sig i.. tyvärr så får man ta in det som man tycker låter bra och lämna resten. oftast kommer ju råd och tips från människor som bryr sig och det skall man vara tacksam för. spec som ensamstående så behöver man alla man kan få i sin närhet som bryr sig om dig och ditt barn.
det gäller även barnvakt, för man råkar ju inte bli pensionär bara för att man får barn. jag kan lova att om du stör dig nu om att folk ger dig ofrivilliga råd så kommer du störa dig ännu mer när väl barnet e fött, för man kan ta det som att de tror att man inte klarar av sitt eget barn. bara att acceptera, och gå vidare...